Innováció a felnőttképzésben – IDEA Képzési Központ

Torma Ferenc és Nagy Orsolya 2014 decemberében alapították meg az AQUA Engine Kft.-t, környezetvédelmi és energetikai területen működő, mérnöki tanácsadással, foglalkozó vállalkozásukat, melynek tevékenysége 2016-ban tovább bővült az oktatási, felnőttképzési területtel. Az utóbbi tevékenység minél professzionálisabb kivitelezése érdekében vették igénybe a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) mikrohitelét, melynek segítségével a életre hívták IDEA Képzési Központot, melynek keretében egy innovatív, okostáblával felszerelt oktatótermet rendeztek be, és marketing költségeik egy részét is a kapott összegből fedezték.

kép1

A mérnöki irodára épült vállalkozás képzési portfóliója alapvetően két területet ölel fel. Az első a klasszikus értelemben vett műszaki terület, ami a két fiatal mérnök saját működési és partnerköréhez is kapcsolódik. A célcsoportot beruházás lebonyolítók, ivóvíz biztonsági szakügyintézők, klímavédelmi referensek jelentik, akik többnyire fővállalkozók szakértő alvállalkozóiként dolgoznak.

A másik terület, személyes és üzleti kompetenciákat fejlesztő, ezáltal tágabb kört célzó képzéseket fed le, amelyekre szakterülettől függetlenül mindenkinek szüksége lehet, például kommunikációs, stresszkezelés tréningek, illetve a branding, marketing, üzletépítő képzések, melyek nagyon hasznosak lehetnek a hazai KKV-k számára.

„Nálunk az oktatás tréning jellegű, kis csoportban történik, maximum 15 fő részvételével. Arra fókuszálunk, hogy hatékonyan tudjunk foglalkozni a résztvevőkkel.  Nem a frontális oktatást képviseljük, hanem partneri viszony kialakítására törekszünk” – mondta Orsolya, és hozzátette: „Esetenként többdiplomás emberek vesznek részt a képzéseinken, akik nem azt igénylik, hogy elméletet oktassunk nekik. Ők a meglévő tudásukat szeretnék szintetizálni, illetve olyan új területeket fedezni, határterületeket összekapcsolni, amivel az eddigi tanulmányaik során nem találkoztak, de a mostani munkájuk megköveteli az ismeretüket.”

kép2

Több mint 30 szakemberrel kötöttek eddig oktatói szerződést, akik 99%-a piacon dolgozik, különféle területeken, tehát nem főállású óraadó tanár. „Fontos számunkra a hitelesség, az oktatóink abból élnek, abban az ágazatban végeznek profittermelő tevékenységet, amiről beszélnek. Mi az átadott tudás gyakorlati hasznosságát tartjuk szem előtt” – emelte ki Ferenc, aki maga is környezetmérnök és geotermikus szakmérnök.

A vállalkozók a BVK mikrohiteléről egyrészt az interneten keresztül értesültek, másrészt egy ismerős is a figyelmükbe ajánlotta ezt a lehetőséget. „Hitelforrást kerestünk, beruházási célból. Szerettünk volna egy olyan fejlesztést megvalósítani, ami által azonnal az általunk elképzelt magas színvonalon tudjuk indítani a képzéseinket. A BVK mikrohitele, a Józsefvárosi Mikrohitel Programjának keretein belül nagyon kedvezőnek tűnt, mivel a kondíciók jobbak, mint amit a bankok kínálnak. A mikrohitelt alacsony, fix kamatra kaptuk meg, a költségek így kiszámíthatóak, be tudtuk őket építeni az üzleti tervbe”- magyarázta Ferenc.

A kapott összegből a vállalkozók okostáblát, asztalokat, székeket, világítótesteket, polcokat, dekorációs elemeket vásároltak az oktatóterem berendezéséhez. Az előtérben tálaló- és evőeszközöket szereztek be a cateringhez. A hitel egy részét olyan marketingköltségekre fordították, mint az arculat, a brand felépítése, Facebook hirdetések. „A hitelfelvétel során a BVK munkatársai nagyon segítőkészek voltak, minden kérdésre gyorsan válaszoltak” – mondta Orsolya.

kép3

Ferenc és Orsolya számára fontos a társadalmi felelősség vállalás. „A tervezett tréningjeink között egy kapcsolati akadálymentesítés nevű, non-profit képzés is szerepel, amin a Rehab Critical Mass alapítvánnyal dolgozunk együtt. A cél a társadalmi szempontú érzékenyítés, és annak tudatosítása a vezetőkben, hogy megéri fogyatékkal élő embereket is foglalkoztatni” – mondta Ferenc.

A fiatalok emellett szeretnék elterjeszteni, népszerűsíteni nézeteiket a felnőttképzés módszertanában szükséges változásokról. „Egy felnőtt preferenciája időben, tanulási módszertanban, és a témákban teljesen más, mint egy gyereké vagy egy fiatalé. Mi ehhez próbálunk igazodni, mind a módszertan, mind a technikai felszereltség, mind a képzési témák, területek kiválasztásánál” – fejtette ki Orsolya.

További információk a Budapest Mikrohitelről: www.budapestmikrohitel.hu, bejelentkezés az ingyenes hiteltanácsadásra ide kattintva>>

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.